Lise ESpor - Lise Online Bilişim Robotik Kodlama Ders Müfredatı ve Uzaktan Eğitimi
 

Espor

Bu eğitim, Espor konusunda öğrencilerimize doğru bilgiler sağlamak; problem çözme, hızlı karar verme ve işbirlikli çalışma becerileri kazandırarak sorumluluk sahibi birer birey ve takım üyesi olmalarını sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.

Espor (elektronik spor), sporun yeni formu olarak lanse edilen ve bilgisayar/konsol üzerinden çevrimiçi veya çevrimdışı, bireysel veya takım olarak oynanan, rekabetçi, çok oyunculu dijital oyunların çeşitli modlarıyla oynanan bir alan olarak tanımlanmaktadır.

Dersin ilk kısmında Espor tarihçesi, esporun ülkemizdeki ve dünyadaki yeri ile Espor ekosistemi üzerinde durulacaktır. Ardından Esporun birey üzerindeki olumlu etkilerine değinilecek ve en yaygın Espor oyun türleri olan FPS, MOBA ve SPORTS oyun türleri tanıtılacaktır. İkinci kısmımda, esporcu özellikleri, nasıl esporcu olunacağı, espor takımları, TESFED (Türkiye E-Spor Federasyonu) ve esporcu lisansı üzerinde durulacak ve ardından uygulamalı eğitimler başlayacaktır. Uygulamalı eğitimler içerisinde; farklı oyun türlerinde sahip olunması gereken temel özellikler, bilgisayar gereksinimleri ve Twitch/Youtube üzerinden oyun yayınlama konularına değinilecek olup devamında Espor merkezi ziyareti, okul içi ve okullar arası Espor turnuvalarına katılma aşamaları olacaktır.

Konu Başlıkları
• Espor Nedir?
• Espor Tarihçesi
• Espor’un Dünyadaki Yeri
• Espor’un Ülkemizdeki Yeri
• Espor Ekosistemi
• Bilgisayar Oyunlarının Olumlu Etkileri
• Oyun Türleri: FPS, MOBA, SPORTS ve diğerleri
• Spor Kulüpleri ile Espor İlişkisi
• TESFED (Türkiye E-Spor Federasyonu)
• Lisanslı Esporcu Olma Aşamaları
• Discord, Twitch ve Youtube ile Espor İlişkisi
• Zula, League of Legends ve Fifa ile Uygulamalar
• Espor Kariyeri
• Espor’un Geleceği
 
SERHAT SÖNMEZSERHAT SÖNMEZ
 

Sınıf Seviyesi

9-10-11-12
 

Ders Süresi

18 Saat