EducatHUB Bilgisayar Bilimleri Eğitimi Haftası Etkinlikleri – EducatHUB
Türkiyenin en geniş içeriğine sahip tüm seviyeler için Robotik, Kodlama, STEM ve Seçmeli Dersler Müfredatı EducatHUB’da
2 Haziran 2020
Scratch HUBCUP 2021 Finalistleri Açıklandı!
11 Nisan 2021

EducatHUB Bilgisayar Bilimleri Eğitimi Haftası Etkinlikleri

Harvard Üniversitesi’nde geliştirilmiş ilk elektromekanik bilgisayarın ilk programcılarından, bilgisayar programlama dilleri için ilk derleyiciyi geliştiren ve ilk modern programlama dillerinden biri olan COBOL’un geliştiricisi ünlü Bilgisayar Programcısı Grace Murray Hopper anısına her yıl, doğum tarihine (9 Aralık) denk gelen hafta “Bilgisayar Bilimleri Eğitimi Haftası” olarak ilan edilmiştir. Öğrencilere bilgisayar bilimlerini öğrenmeleri için ilham vermek adına 7-13 Aralık haftasında EducatHUB olarak Hour of Code etkinlikleri kapsamında sizler için Dr. Emre Olca’nın moderatörlüğünde Hour of Code Sohbetleri ile her gün farklı bir konuk, farklı bir kod saati etkinliği hazırladık. Bu hafta boyunca @EducatHUB @EducatRobotics hesaplarımızı takibe alan, etkinliklerimizi uygulayıp #EducatHUBileKodSaati hashtagi ile paylaşanlar arasında yapılacak çekilişle 10 kişiye Educat Stembox hediye edeceğiz.

Mercan Resifi Temizleme Görevimiz Hakkında

Mercan Resifi Temizleme etkinliğinde öğrenciler, Mangrov Resifi’nin temizlenmesine yardımcı olmak için bir VR Okyanus Temizleme Robotunu kullanırlar.  Amacımız, robot üzerindeki güneş enerjili piller bitmeden olabildiğince fazla çöp toplamaktır. Oyunun her seviyesi aynı amaca sahip olacak, ancak talimatlar öğrencinin kodlama ile ilgili deneyim seviyesine göre uyarlanacaktır. Kodlama seviyesindeki farklı olan tüm öğrenciler için uygun olan bu su sporu görevi, öğrencilerin STEM eğitimine katılmaları için harika bir yoldur! VEXcode VR’den elde edilen bilgiler, VEXcode GO, VEXcode IQ ve VEXcode V5 gibi diğer VEX platformlarına da uygulanabilir. Başlamak için https://hoc.vexrobotics.com/ bağlantısına tıklayarak siteye giriş yapınız. Ardından görevinizi başlatmak için aşağıdan seviyeyi başlat butonuna tıklayınız. 


Aşağıda bulunan okyanus kirliliğine dair bilgileri okumakla etkinliğimize başlıyoruz.

 

Ardından Seviye 1’i başlat diyerek VEXcode VR kodlama arayüzümüzü açıyoruz ve robotumuzun atıkları toplayabilmesi için kodluyoruz.

Artık Sertifikanızı sosyal medyada paylaşmaya hazırsınız.

 

EducatHUB Bilgisayar Bilimi Haftası Etkinlik Takvimi

7 Aralık 2020 Pazartesi – VEXCode Vr ile Mercan Resifi Temizleme Görevi
EducatHUB Yazarı Emre AŞKIN ile Mercan Resifi Temizleme etkinliğinde, Mangrov Resifi’nin temizlenmesine yardımcı olmak için bir VR Okyanus Temizleme Robotunu kodlayacağız.
Amacımız, robot üzerindeki güneş enerjili piller bitmeden olabildiğince fazla çöp toplamak.


8 Aralık 2020 Salı – Scratch ile Yapay Zeka Servisleri
EducatHUB Koordinatörü Ömer GÜNEŞ ile Scratch kullanarak yapay zeka servislerini nasıl kullanacağımızı öğreneceğiz. Scratch ile eğlenceli bir Snapchat efekti kodlayacağız.





9 Aralık 2020 Çarşamba –
Evdeki Malzemelerle Kendi Robotunu Yap
EducatHUB Yazarı Ferdi BATTAL ile evimizdeki malzemelerle kendi robotumuzu yapacağız. Ancak üreten nesiller geleceğimizi şekillendirebilir. Üretmenin aynı zamanda hayatı tasarlamak olduğunu keşfedeceğiz ve yapay zeka servislerini nasıl kullanacağımızı öğreneceğiz. Scratch ile eğlenceli bir Snapchat efekti kodlayacağız.


10 Aralık 2020 Perşembe – Mobil Uygulama Kodlama
EducatHUB Yazarı Caner YILDIZ ile mobil uygulamaların yükselen trendini, mobil cihazların geleceğini konuşacağız. App Inventor kullanarak Afetlerde Konum Bildiren Mobil Uygulama kodlayacağız.



 

11 Aralık 2020 Cuma – Kodlamanın Sektördeki Önemi
Dr. Ferzan YALKUT ( İzto Yazılım Meclis üyesi, BMO İzmir Temsilcilik Koordinatör )  ile kodlamanın önemini, geleceğini ve hangi alanlarda bize ne gibi yenilikler getireceğini konuşacağız. Bu keyifli sohbeti kaçırmayın.


Hep birlikte kodlamak için hafta içi hergün saat 20:00’de VEX Robotics Türkiye Youtube kanalımızdan yapacağımız canlı yayınlarımıza tüm öğretmen ve öğrencilerimizi bekleriz.