HUBCup 2021 Scratch Turnuvası Uzayda Yaşam

 

HUBCup 2021 Scratch Turnuvası

Şartlar

HUBCUP tarafından belirtilen kurallar çerçevesinde başvurular kabul edilir.

Başvurular

Başvurular 15 Mart 2021 tarihinine kadar bu web sitesi üzerinden yapılacaktır.

Konu

Scratch ile yapılmış Uzayda Yaşam temalı oyun-animasyon ile başvurulur.

Ödüller

İki ayrı kategoride; 8-10 yaş (ilkokul) ve 11-14 yaş (ortaokul) sürpriz ödüller kazanma fırsatı!

Turnuva Hakkında

Öğrencilerin “Uzayda Yaşam” temasıyla Scratch üzerinden kodlayarak oluşturacakları oyun-animasyon ile uzayda karşılaşılabilecek fiziksel ve sosyal sorunlara çözüm bulacaklar. Scratch, MIT tarafından geliştirilmiş, programlama becerilerimizi geliştiren bir arayüzdür. 8-14 yaş arası öğrencilerin Uzayda yaşamı keşfetmek için yaratıcılığını ve hayal gücünü Scratch 3.0 üzerinden oyuna dönüştüreceği büyük heyecan başlıyor.

HUBCUP İşleyiş

*EducatHUB üyeliklerinin oluşturulması. (16 Mart 2021 itibariyle üyelik oluşturma başlıyor)
*EducatHUB üzerinden online eğitimlerin sağlanması (Scratch kullanımı konusunda iyi olan takımların katılması zorunlu değildir) 16 Mart 2021 – 31 Mart 2021 arası eğitimler olacaktır.
*Projelerin EducatHUB’a yüklenmesi : 5 Nisan 2021 24:00 Son tarih
*Finale kalan projelerin halk oylamasına çıkması : 11 Nisan - 2021 - 17 Nisan 2021
*Kazananların ilanı : 18 Nisan 2021
1Başvuru Şartnamesi ve Başvuru Formu
Takım kaydı sadece mentor tarafından yapılan başvurular kabul edilir. Bireysel başvurular kabul edilmeyecektir. Başvurularınız sonrasında e-posta ile bilgilendireceksiniz. İlkokul ve ortaokul kategorilerinde juri değerlendirmesi sonucunda 30’ar takım finale kalmaya(halk oylamasına) hak kazanır.
Şartname Dosyası | | Başvuru Formu
2Takım Kategorileri
8-10 yaş (İlkokul)
11-14 yaş (Ortaokul)
3Proje Teslimi Hakkında
Öğrenciler projelerini EducatHUB proje modülü üzerinden teslim eder ve süreç aşağıdaki gibidir;
1. EducatHUB “Proje Başvuru Formu” bölümünde bulunan, “Proje Afişi” kısmına proje ile ilgili afiş resim olarak yüklenmelidir (png. Jpeg.) ve proje afişi 1600x900px boyutunda olmalıdır. Proje afişi, “Uzayda Yaşam” teması ve proje özelliklerini ön plana çıkaracak şekilde oluşturulabilir.
2. EducatHUB “Proje Başvuru Formu” bölümünde bulunan “Kısa Proje Açıklama” bölümünde projenin genel tanıtımı ve “Projemin detaylı Açıklaması” bölümünde proje ile ilgili tüm detayların yazılması gerekmektedir.
3. Proje dosyası “takımadı”.zip olacak şekilde sisteme eklenmelidir. Proje .zip dosyası içerisinde, scratch proje dosyası “ProjeAdı”.sb3 formatında eklenmelidir.
4. Projenin anlatımını içeren en fazla 2 dakikalık Youtube'a yüklenmiş video linki EducatHUB “Proje Teslim Et” formunda bulunan “YouTube Video Linki” bölümüne eklenmelidir.
5. EducatHUB proje modülünde bulunan tüm bölümlerde proje teslim tarihine kadar ekleme, çıkarma ve düzenlemeler yapılabilir. Proje Türkiye geneli oylamaya gönderildikten sonra herhangi bir değişiklik yapılamaz.
4Ödüller
İlkokul, ortaokul 2 kategoride de dereceye giren takımlara ödüller verilecektir.
*Turnuva Şampiyonu olan tek 1 takıma DJI Tello kodlanabilir drone hediye edilecektir.
*İlkokul finalinde 1. olan takıma miniDrone hediye edilecektir.
*İlkokul Yükselen Yıldızlar ödülü alan takıma Educat StemBox Kodlanabilir Arazi Aracı Seti hediye edilecektir.
*İlkokul Genç Mucitler ödülü alan takıma Educat StemBox Mucit Seti hediye edilecektir.
*Ortaokul finalinde 1. olan takıma miniDrone hediye edilecektir.
*Ortaokul Yükselen Yıldızlar ödülü alan takıma Educat StemBox Kodlanabilir Arazi Aracı Seti hediye edilecektir.
*Genç Mucitler ödülü alan takıma Educat StemBox Mucit Seti hediye edilecektir.
5Juri Değerlendirme Ölçeği
Teslim edilen proje dökümanları ve değerlendirme ölçeğiyle birlikte değerlendirilen projeler Jüri tarafından belirlenerek finale yükselir. Finale geçen projeler EducatHUB üzerinden halk oylamasına sunulur. Halk oylaması sonuçlarına ve jüri değerlendirme ölçeği dikate alınarak jüri değerlendirme kurulu finalistleri belirleyecektir.
Juri değerlendirme ölçeği için tıklayın
6Juri Değerlendirme Kurulu
Serhat ŞAHİN - EduCat Eğitim Koordinatörü
Emre AŞKIN - EduCatHUB İçerik Yazarı
Metin KURT - Artspot Education Türkiye Temsilcisi
Ferdi BATTAL - EduCatHUB İçerik Yazarı
Fatoş BÖLÜKBAŞI - EduCatHUB İçerik Yazarı
Funda KARAASLAN - WorkBee Kurucusu
8Yardım Kılavuzu
EducatHUB yeni nesil dijital öğrenme platformu üzerinden turnuvaya hazırlık eğitimleri ve projelerinizi gönderme yönergelerine ulaşabilirsiniz. Yardım kılavuzu için tıklayın

EducatHUB Kullanımı Yardım Videoları

1EducatHUB'da Kurum Hesabı Nasıl Oluşturursunuz?
2EducatHUB'da Kurum Hesabınıza Öğretmen Tanımlamayı Nasıl Yaparsınız?
3EducatHUB'da Kurum Hesabınızda Sınıf Nasıl Oluşturursunuz?
4EducatHUB'da Kurum Hesabınızda Sınıfınıza Öğrenci Nasıl Eklersiniz?
5EducatHUB Bir Sınıfa Nasıl Ders Atanır?
6EducatHUB Ders İçeri Nasıl Görüntülenir? (Öğrenciler İçin)
7EducatHUB'da Proje Nasıl Oluşturulur ve Nasıl Gönderilir? (Öğrenciler İçin)
8EducatHUB'a Teslim Edilen Bir Projeyi Mentör Ulusal Oylamaya Nasıl Gönderir?